Kvällens outfit

Kvällens outfit, frack från Steens herrmode. Övre kårband Juridiska föreningen Stockholms Universitet, nedre kårband Föreningen Ekonomerna Stockholms Universitet. Ett Iitala glas i handen med ett glas iskall Moët.

Kvällens outfit, frack från Kungliga Hovleverantören Steens Herrmode med tillhörande kårband (övre) från Juridiska föreningen Stockholms Universitet och Föreningen Ekonomerna Stockholms universitet (nedre). Ett glas Moët som accessoar.

Kära blogg. Nobelfesten var för dryga sex månader sen. Jag har inte återhämtat mig sen dess. Säger vi.

Festen var magisk, det var bland det bästa jag har varit med om. Kvällen börja med att mina föräldrar kom över för att "förfesta" hos mig och se mig i frack. Sara (klasskompis som jag valt ut till festen som min partner in crime) var på universitetet. Självklart lägger hela tunnelbanelinjen ner, jag och pappa får attackköra ut och hämta henne hem till mig.  Sagt och gjort hämta vi henne, men då matcha inte Saras handskar hennes klänning så hon fick ta tunnelbanan in till city och köpa ett par på Åhlens. Hon kommer tillbaka, jag och hon byter om och dricker champagné och förväntningarna inför kvällen bara stiger.

Vi får snällt skjuts av mina föräldrar och anländer en minut innan utsatt tid. Perfekt, vi lämnar av oss våra rockar och glider runt i blå hallen i Stadshuset och känner på atmosfären, bokstavligen. Det är stort. Allt är vackert, vi får en pocket (ja en pocket) med sitansvisningar om vart vi ska sitta. Vi sätter oss, brevid  odd sitter ett par från KTH och ett par från HHS. Sen sitter några KI elever och några till KTH:are. Jag och Sara representerar ekononomerna och juristerna från SU stolt. Kungen kommer in, nobelpristagarna kommer in. Magi. Magi magi magi. Jag står 20 meter från kungen och skålar med han när han hälsar oss alla välkomna. Maten kommer in, servicen är enorm. Alla får mat inom 1 minut från att kungen har fått sitt, och då är det 1200 personer i samma sal.

Efter maten så går jag och Sara upp och dansar, Sara hade lite beslutsångest över om vi skulle göra det eller ej. Jag säger att hon skulle ångra sig om vi inte gjorde det och vi kommer bra igång. Lite bugg t.om efter många om och men blev det (Sara fick en fix idé om att det ska vara bra).

Efter det var det ner och hämta rockarna och ta bussen till KTH för efterfesten, den mytomspunna. Här snackar vi efterfest. Hela KTH:s kårhus var ombyggt för detta tillfälle. När vi anländer med bussen till Nymble så är innergården omgjord till ett landskap ur filmen Narnia. Magi. Stora vedstaplar stod utstackade så att man ska kunna hålla värmen medans man köar in till entren. Vi fick biljetterna till festen med, de var riktiga pass. Pass! Som man skulle stämpla in sig med. Väl inne och kläderna avlämnade så förstår vi att kvällens tema är film/böcker. Alla rum är inredda efter ett visst tema, första rummet är t.ex. med ett 1984 tema. Storebror ser dig, allt är vitt och på väggen är det monitorer som visar vad som händer i övriga rum. Detta var första rummet av 24 andra rum, bland annat så fanns det en tågvagn som var uppbyggd inomhus med orientexpressen tema, restaurangdelen i vagnen dvs. Man går in, väntar på sin plats och får mat serverad. Detta på en efterfest! Galet. Hela efterfesten tog 3 h att gå ett varv i alla rum. All mat och dryck på festen är såklart gratis och det är en glad och uppsluppen stämning. Många studenter är på plats och festar. Det är en akademisk glädjefest som varar hela natten in på morgonen, vi lämnar KTH trötta och glada klockan 05.00 ... Vilken fest.

Kommentarer
Postat av: Samantha

Haha, det var en fin dedikering. Duktigt där med outfit-bilden:) Se så, keep it up nu!

2009-07-05 @ 18:15:05
URL: http://samanthaisgoldy.blogg.se/
Postat av: Samantha

Haha, I'm sorry, totaly forgot. När är det dags för din promovering då?:)

2009-11-14 @ 12:56:01
URL: http://samanthaisgoldy.blogg.se/
Postat av: Sara - Mamma till Nova

Tack.

2010-07-28 @ 01:15:48
URL: http://frokenkalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0