Andas in, andas ut

Idag var jag på KI i Huddinge för en magnetröntgen av min lever. Det var klockan 9.40 på morgonen och självklart så försov jag mig och kom dit lite sent. Men denna gång hitta jag hela vägen dit utan att irra runt som senast. Väl på plats så funka inte p-automaten så jag fick ringa och felanmäla. Killen som svara börja ifrågasätta om mitt kort funka och sa att jag skulle betala med mynt istället, jag hade inte mynt och var sen och irriterad. Men fick till slut efter lite övertalan göra anmälan och en felanmälningskod.

Väl på plats fick jag klä av mig och en kanyl i armvecket, klassikern "känns det bra" ställdes av sköterskorna och jag sa att det var ok men inte bekvämt direkt. Ena sköterskan var uppenbart från Finland och bröt en massa, hade vit rock på sig och prata som ett mumintroll, jag log för mig själv. Sen gick vi in i själva rummet och där stod den, magnetröntgenmaskinen. Hela rummet såg ut som något taget ur Star Trek, allt var vitt och stilrent. Jag la mig på britsen och de band fast mig och tryckte in sladdar och förklara en massa. Jag var road, det här kändes ... Star Trek!

Väl inne i tuben till kameran började kameran surra och göra massa pipljud, skulle lätt kunna spela in det och göra en låt av det. Påminde om gammal god Stockholms Techno under Loop eran på 90-talet. Pipljud och enkelt och monotont, ryckte lite i dansfötterna men var tvungen att ligga still. Sen börja det roliga, jag skulle hålla samma tempo när jag andades och fick instruktioner av sköterskorna, sen skulle jag då och då hålla andan. Det hela kändes som jag hade ett yoga pass inne i ett Star Trek sjukrum, eller dåliga karatekid repliker. "Andas in, andas ut, håll andan". Taket inne i kameran låg tättinpå så jag satt och stirra in i en mörkgrå rand och leta efter prickar i det välvda taket. Hitta några små. Efter en massa "andas in, håll andan", hurr ljud och pip ljud samt att jag fått i mig kontrastvätska via kanylen så var jag klar. Två timmars paus och jag fick gå och äta. Höll på att tuppa av för jag var hungrig! Lite äpple och yoghurt gjorde susen och att läsa Cap & Design som jag sparat åt detta tillfälle. Harri glad. Sen in igen snabbt för att ta några bilder igen och sen hem!

Hemvägen gick bra den med, jag gillar verkligen inte att köra bil i södra Stockholm för jag hittar inte alls, körde bara lite fel på väg hem, en omväg på 100 meter när jag råka svänga in till Älvsjömässan, där ledde en väg till Stockholm C med men det var inte motorväg så jag vände snabbt om och tillbaka till för mig nu bekanta riksväg 226. Väl hemma så dog jag på soffan, hade inte fått i mig så mkt mat och var hungrig, titta lite på F1 tävlingen slött och somna in. Räikkönens bil gick sönder innan jag hann komma hem ens, typiskt. Sen när jag vakna så kolla jag på hockey, Finland förlora mot Kanada i VM finalen i ishockey. Otur. Men allt som allt, var det en ganska spännande dag, med mumintroll, star trek, stockholmstechno och yogapass med karetekid repliker!

Kommentarer
Postat av: Kollegan P

I summeringen av din spännande dag, glömde du allt Stockholms-techno'n du dansa loss till! :P

2007-05-14 @ 08:45:08
URL: http://kolleganp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0