Diskutera

Diskussioner är nog ett av de saker jag verkligen gillar att göra, höra andras syn på och åsikter om sådant jag har tankar och åsikter om. Jag har ett, enligt mig, ganska ödmjukt sätt att se på det här med skilda åsikter, ingen har precis samma tyck och tänk som jag tror jag. Därför respekterar jag andras åsikter, även fast jag inte delar den personens åsikt? Varför? Jo, det ger mig nya perspektiv och nytt sätt att se på det ev. problemet.

Jag känner inget behov att göra min åsikt mest hörd, eller ens att få den andra personen att ändra åsikt. Det jag finner intressant är oftast bara att höra vad den andra tycker och dens argument för deras åsikt. Händer att jag tar till mig ngt, kanske tom. att jag ändrar åsikt. Men just behovet av att veta att min åsikt är bäst har jag inte. Eller att få den andra personen att ändra sig. Jag tror tillräckligt på mina egna åsikter. Men jag blundar aldrig för andras.

Retorik är helt klart något jag måste studera någon gång i mitt liv känner jag, undrar om det finns som distans eller kvällskurs på deltid på SU? Hoppas det. Det vore tur.


Kommentarer
Postat av: LillPärlan

"Diskussioner är nog (ett) av de saker jag verkligen gillar att göra, höra andras syn (på) och åsikter om sådant jag har tankar och åsikter om. Jag har ett(,) enligt mig(,) ganska" Kunde inte låta bli at rätta lite, men jag vet att du tycker om det. ;o)

2007-03-22 @ 13:01:31
URL: http://lillparlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0