Censur

Ett av mina favoritprogram på TV är American Choppers som går på Discovery chanel. Jag har tänkt en hel del på att de blipar ut alla svordomar de säger i det programmet. USA är censuren hård, väldigt hård med svenska mått får jag säga. Svordomar är förbjudet, rumpor och bröstvårtor likaså. Men, här kommer det bissarra. Direktsänt krig går det att visa. Det är ok, ingen fara på taket. Vi är stolta över våra soldater bla. bla. bla. Men en naken människropp, fy fy fy. Det får vi inte visa, och en svordom. Nej på det med.

Vad är det som är så stötande med en rumpa? Vem kan bli arg av att se det? Alla har en, alla har sett en. Varför får det inte visas i TV? Bröstvårt då? De lär väll alla garanterat ha sett vid ngt tillfälle i sitt liv. Men nej, det är för sexuellt. Sex är synd. Därför censurerar vi det. Men döda andra för vårt land direktsänt i TV är OK, visa på nyheterna hur skolbarn blivit nedskjutna är helt ok. Bröst, rumpa och säga fuck är fel. Varför denna censur? Litar de inte på folk att de själv kan avgöra vad de tycker är ok att se på och inte? Dubbelmoralen osar här ...

Sen lilla kära Svedala, med Kanal 5 som USA:s närmsta allierade ... de har börjat censurera! Hörde ett pip på ngt program med Philip och Fredrik har jag för mig, vad paff jag blev. I Sverige får vi inte säga fan. För det är hemskt. Våld är jag helt med på att det ska kanske censureras bort för småbarn, dvs inte visas på TV förän klockan 19 eller vad nu tidsgränsen för att visa filmer med våld i är. Men svordomar? Jag lärde mig säga fan när jag gick på dagis, och då kunde jag knappt ngn svenska alls. Censur i all ära men ... trodde vi var någorlunda liberala i Sverige och Europa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0