Simon gillar inte glass

Min mamma är galet busig och rolig, hon gick i svensk skola i sverige ... Krigsbarn från finland fast henne föräldrar (mormor och morfar) flytta hit också. Vad är man då? De flytta hit pga kriget men efter kriget, de skulle bara stanna ett tag då morfar hjälpte bygga Arlanda som grävmaskinist. De stanna längre såklart. Men åter till min mor, hon var busig hela tiden i skolan. På den tiden hade man anmärkningshäften där lärarna skrev till föräldrarna (hade jag med i låg och mellanstadiet iofs.). Hennes anmärkningshäfte var fullt hela tiden, de andra barnen hade ett häfte per år, hon hade fem sex stycken ...

Hon åkte dit på skitsaker, kanske inte då men nu. Så hon visa det till mormor som snällt skrev på och sa åt henne att sluta busa i skolan. Sen tröttna lärararna på att hon busa hela tiden, så de bad morfar att skriva under istället för mormor, min mamma visste att hon skulle dö om han såg de fem häftena hon hade samlat ihop så hon förfalska hans underskrift! Sen berätta hon en grej som är typiskt henne, på en engelska lektion fråga läraren "What icecream does Simon like?" och min mamma fick svara. Hon svara "Simon doesn't like icecream!" Då fick hon gå till rektorn, ny markering i häftet  ... jag garva så jag grät när hon berätta, hon lös i ögonen när hon berätta och fick en busig blick som bara min mamma kan få.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0