Nätvänskap

Nätvänskap, detta fenomen. Lustigt tycker jag. Man får en massa vänner för att man delar någon form av intresse som sticker utanför normen. Jag har enorma mängder vänner som jag har lärt känna via nätet på grund av min musiksmak. Philip, Erland, Louise, Jan, Mikael, Ola, Miki, Robert, Robert ... listan kan göras lång. Som nu är mina "irl" vänner. Sen en hel del underbara som jag inte träffat än, Alexandra speciellt!

Men sen finns även det där bekväma sidan med nätvänskap, gillar man inte personen längre så går det alltid att blocka den. Inte svara på mail, msn meddelande eller dyligt och bara blockera bort den från ens liv. Beter man sig så mot folk i det verkliga livet? Jag tror inte det. Det är en ganska skev människonsyn, att bara radera en från ens liv när det inte passar en längre. Internet räknas inte på något sätt, man får göra så. Det är enkelt, inga konflikter, inget tjafs. Bara trycka på block och så är det slut. Vad kalla vi människor kommer att bli om det här fortsätter.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

naw sötnos. får pallra dej hit snart min kära nätbästis :)

2007-02-03 @ 22:55:53
URL: http://alexandrahasselblad.blogg.se
Postat av: LillPärlan

Haha, jag tänkte just på det där häromdagen. Funderar på om det är därför jag trivs så bra på nätet. Kan också vara den aldrig sinande strömmen av ytlig bekräftelse som man får. Det är sannerligen en helt annan sak att lära känna någon här än i verkligheten.

2007-02-06 @ 08:15:52
URL: http://lillparlan.blogg.s
Postat av: LillPärlan

Haha, tack för det!
Happy valentine's day!

Postat av: LillPärlan

Åh, den var söt. Synd bara att det är en så snabbt övergående fas. ;o)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0