Jurist javisst

Sådär, jag är tillbaka. Eller något.

Vad händer och fötter i mitt liv? Inte så mycket spännande egentligen. Jag är universitetsstudent med allt det innebär. Tentor, duggor. Seminarium och föreläsningar till höger och vänster. Biblioteket är mitt hem.

Jag har haft seriösa funderaringar på om ekonomi och FEK är rätt för mig, jag gillar ämnena och tanken att jobba som ekonom men ... Pedagogiken och proffessorerna är inte i toppklass direkt. Därför har jag sökt annat. Samt kommit in på juristlinjen på SU. Nu står valet mellan jurist och ekonom. Saken är den att jag kommer nog inte komma in på juristlinjen någon gång efter det här igen för att jag sökt in på HA urvalsgruppen som kommer att tas bort från och med HT08.

Detta är min enda chans att bli jurist ev. Har ett bra högskoleprovsresultat och kan nog komma in på våren 09 igen men ... kanske läsa pararellt? Kanske hoppa av ekonomlinjen? Ekonom och jurist? Javisst?!

Kommentarer
Postat av: Erik Loose

Najs najs, synd bara att det inte är samma pump i dessa grabbar som det var för några år sedan. Efter a walkning contradiction så har ju Beyer bara släppt en platta värd att köpa.

Mull har ju också gått ner sig i det där deprimerande minimal-träsket men men, hoppas det blir du får kul om du kikar dit=)

2007-12-23 @ 15:51:04
URL: http://erikloose.blogg.se
Postat av: Erik Loose

Du har så rätt så! Rätt mängd alkohol kan höja det mesta=)

2007-12-23 @ 22:34:54
URL: http://erikloose.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0