I en kompost nära mig

I onsdags fick jag en tidning, från Sverigedemokraterna. Den handlade om muslimer, hur de förpesta svenska samhället. Jag blev helt paff. Rädd, slutligen arg när jag insåg hur trångsynta vissa människor kan vara. Det såg ut som vilken tidning som helst, en vanlig tidning men rubrikerna skilde sig från andra tidningar. Först la jag den ifrån mig och tänkte att jag eldar upp den men tveka. De har faktiskt rätt att uttrycka sina åsikter enligt FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna och de är läskigt att jag tänkte tanken att neka dom den rättigheten. Jag satte mig ner och försökte läsa och få in deras åsikter, men det gick inte. Det var för mycket halvsanningar och lögner så jag fick nog, fram med tändaren och jag gick ut med rappa steg till våran kompost på baksidan och elda upp tidningen. För det är vad de förtjänar, att vara maskmat.

Absolut så har man rätt att tycka att Sverige inte bör ta in invandrare, man är inte rasist om man tycker det enligt mig. Men så länge man kommer med sakliga argument och inte lögner och fördomar? En åsikt är en sak men att ljuga och förtala en religion? Herregud, sov ALLA hos SD på deras religionslektioner eller? Kan de inget alls om islam? Islam och kristendom delar många värderingar och är väldigt lika trott eller ej! Jesus anses t.ex. vara en profet av muslimer.

Sverigedemokraterna, lär er eran historia och religion. Annars kommer ni alltid vara maskmat. Men det förtjänar ni.

Kommentarer
Postat av: lia

varsågod plutt ;)

2007-04-14 @ 16:39:24
URL: http://lia.blogg.se
Postat av: LillPärlan

Du var bara tvungen att skriva att de var gamla va?
Jag hittade dock inga stavfel i din blogg idag, bara några tveksamma meningsbyggnader och "dom". Grattis.

2007-04-15 @ 02:03:07
URL: http://lillparlan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0